Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego

30.12.2021
czwartek

33 płyty roku 2021 – Polska

30 grudnia 2021, czwartek,

ARSZYN bop, Arszyn więcej   
ARSZYN Oddech, Arszyn więcej    
BASTARDA & CHÓR UNIWERSYTETU SWPS Kołowrót, Audio Cave więcej    
BLED Roots & Futuristic Sci-Fi Sounds, Alpaka więcej     
BŁOTO Kwasy i zasady, Astigmatic więcej    
DELAY_OK Modern Uganda, U Know Me więcej  
DOMINIK STRYCHARSKI CORE | ORKIESTRA DĘTA URSUS Symfonia Fabryki Ursus, Audio Cave więcej    
FISZ EMADE TWORZYWO Ballady i protesty, Grand Imperial/Dwa Ognie więcej    
JĘDRZEJ SIWEK Music for Sci-Fi Movies, Odcienie więcej   
KUST Kust, Unzipped Fly/Bółt    
MAGNETO Requiem pour satana, Gusstaff więcej   
MARTYNA BASTA Making Eye Contact with Solitude, Warm Winters Ltd.   
MAZZBOXX MazzBoxx, Audio Cave więcej ♫    
MIŁOSZ PĘKALA 8 Pieces in Different Tempos, Gusstaff/Don’t Sit On My Vinyl więcej     
MIRT Burial Rituals of Ilé-Ifẹ̀, Mirt więcej    
MISIA FURTAK Wybory, Towarzystwo Rec. więcej    
MISZK, PĘKALA, ROGIEWICZ, SOKOŁOWSKI, ZEMLER Jagd, New World Order/Dux    
MORDOR MUZIK Mordor CD, Mordor/Asfalt Distro więcej    
MUZYKA KOŃCA LATA Prywatny Ciechocinek, Thin Man więcej   
NIEWTE Osmętnica electronica, Bółt    
OXFORD DRAMA What’s the Deal with Time?, Oxford Drama więcej  
OSTROWSKI Endless Fluctuactions, Pawlacz Perski więcej   
OSTROWSKI WoKa. Vol. 1, Brutality Garden więcej    
PIĘTNASTKA Kambium, Mondoj więcej
PIOTR DAMASIEWICZ / INTO THE ROOTS Watra, L.A.S. więcej     
RESINA Speechless, FatCat więcej ♫   
SHOFAR Right Before It Started/Right Before Right Before It Started Gusstaff/Don’t Sit On My Vinyl     
SNEAKY JESUS For Joseph Riddle, Shapes Of Rhythm więcej    
SOKÓŁ Nic, Prosto więcej    
WCZASY To wszystko kiedyś minie, Wczasy/Asfalt Distro    
WOJTEK KUREK Buoyancy, Pawlacz Perski więcej   
ZAUMNE Élévation, Mondoj więcej  
ZENIAL Lancelot’s Delusions, Sublime Retreat    

– materiał do odsłuchania 
więcej – materiał do doczytania  

 

 

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 8

Dodaj komentarz »
  1. Zawsze dziwiło mnie to rozróżnienie na płyty polskie i zagraniczne, nie tylko u red. Chacińskiego. Ostatecznie – czyli po klasyfikacjach gatunkowych – płyty (subiektywnie) dzielą się na dobre i złe. Tym bardziej, że taką Resinę i, dajmy na to, Misię Furtak, łączy tylko kraj pochodzenia. Oraz aż dziwne, że na liście zabrakło Maty. :>

  2. @massimiliano –> Dość często się to pytanie pojawia: gdybyśmy oceniali płyty tylko w jednej, ogólnoświatowej kategorii, nie zwrócilibyśmy w takich rozważaniach uwagi na 2/3 tego, co się w Polsce robi (mam na myśli wszystkie płyty roku, plebiscyty, nagrody itd.). I prawdopodobnie po kolejnych paru latach mielibyśmy tylko mniej krajowych wydawnictw do rozważenia – w pierwszej kolejności przetrwałoby to, co dobrze przyjmuje rynek, czyli tak – wtedy byłoby więcej Maty. 🙂

  3. Wyżej zadane pytanie już przestało mnie intrygować.
    Odkąd bawię się w podsumowanie płyt, które najbardziej mi się podobały w danym roku, to nie dzielę płyt na polskie i zagraniczne.
    Jednak zastanawia mnie dlaczego nie ma wielu polskich płyt w serwisach streamingowych.
    Z 33 płyt dzisiejszego zestawienia i z prezntowanych na tym blogu duża część jest niemożliwa do znalezienia np. na Tidalu.
    Zastanawiam się, czy to jakiś kult konspiracji, czy próba stworzenia rzadkiego dobra, które jest wydawane w ilościach homeopatycznych dla rodziny i przyjaciół, czy po prostu wszyscy są tak wielkimi artystami, że gardzą masowością serwisów?
    A może jest inna przyczyna, której nie ogarniam?

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. @Bartek Chaciński: nie przekonuje mnie to tłumaczenie. Przecież nawet Pańskie notki o krajowych płytach dotyczyły głównie rzeczy niszowych, omijanych często w plebiscytach i przy okazji nagród wszelakich. Mnie takie rozróżnienie na Polskę i resztę świata dziwi tym bardziej, że nigdzie nie spotkałem się z podobnym podziałem. Bleep, Pitchfork czy inne serwisy po prostu robią ranking najlepszych płyt światowych i tyle. Tylko u nas pokutuje jakieś zakompleksienie na tym tle, tak jakbyśmy koniecznie chcieli ucieleśnić na współczesną modłę słynny aforyzm Reja o Polakach i gęsiach. Poza tym w dobie globalizacji takie podziały są znacznie utrudnione, no bo gdzie umieścić np. ubiegłoroczną płytę Zimpla i Shackletona? Albo taka Hania Rani, która jest wprawdzie Polką, ale nagrywa dla Deutsche Grammophon. Moim zdaniem jest to sztuczna i niepotrzebna segregacja, bo – powtarzam – muzyka jest w zależności od preferencji po prostu dobra albo zła, ciekawa lub nudna itd., co jednak niezwykle rzadko ma związek z narodowością autora.

  6. Dzięki temu „polskiemu” zestawieniu spędziłem wczoraj miły wieczór przy płycie Modern uganda. Pewnie nie jestem aż tak osłuchany i zwyczajnie potrzebuję takiego zestawienia na koniec roku. Redaktorskiego, że tak to ujmę. Nie wiem czy gdyby uczciwie podsumować rok znalazloby się tam pół płyty z Polski. Bywało, że niektóre notki @massimiliano bywały nawet ciekawsze niż same wpisy autora, ale ten jest czepialski. Trochę taki Pan Filip radia 357.

  7. @cfreepo>>to chyba spotifaj bije tajdala na głowę (wątpię, żeby więcej płacił artystom), 25 z 33 płyt wybranych z 2021 roku przez Gospodarza jest dostępna na spotifaju. Z tego co wiem streaming nic finansowo nie daje artystom, ale te dysproporcja oferty miedzy platformami jest ciekawa. Wybrałem kiedyś losowo spotifaja, ale to dzisiejsze przypadkowe porównanie potwierdza, że ślepy los był trafny. Na spotifaju jest: Bled, na Bandcanp (BC) wsparłow 7 osób, Ursus Strycharskiefgo, na BC wsparło 7 osób, Watra Damasiewicza, na BC wsparło 24 osoby, te trzy przykłady potwierdzają mi właściwy wybór platformy streamingowej, bo artystów, którzy wydali świetne płyty w 2021, słucham ma spotifaju, ale wsparłem na BC.

  8. @massimiliano. Porównujesz polskie serwisy tylko z amerykańskimi i brytyjskimi? Użyłem wyszukiwarki i bez trudu znalazłem rankingi z podziałem np. na wykonawców irlandzkich i zagranicznych, niemieckich i zagranicznych, austriackich…

  9. @Krasnal Adamu: po prostu czytam tylko polskie, amerykańskie i brytyjskie serwisy – głównie z powodów językowych. Nie wiedziałem, że portale z innych krajów też tak robią, ale nadal mnie to dziwi w świetle tego, że ostatnim kryterium muzyki jest jej subiektywnie pojmowana wartość (dodatnia lub ujemna). Ale może Niemcy też mają kompleksy.

css.php