Opóźnienie może ulec zmianie

Ta krótka gra z tematem Gry o tron w intro pierwszego utworu (Toruń Vibes) na nowej kasecie Jakuba Lemiszewskiego tak mocno utkwiła mi w pamięci, że nie mógłbym zapomnieć o napisaniu, że tytuł właśnie wylądował na rynku*. Dodatkowo jeszcze artysta dziś gra w Pogłosie na imprezie Trzech Szóstek (konkurencja duża: choćby koncertowa premiera nowej płyty EABS w Domu Kultury Kadr). A tu jeszcze premierowy piątek i ogłoszenie części składu festiwalu Unsound, jak zwykle dość ekscytujące i mobilizujące przed poniedziałkową datą sprzedaży karnetów. Mnie najbardziej cieszy – wśród dotychczasowych ogłoszeń – Sote, orkiestrowe The Necks, no i przyjazd Portugalczyków z HHY & The Macumbas wraz z gośćmi z Ugandy. Będzie się działo. A już teraz dzieje się tyle, że całą piątkową notę, wyjątkowo spóźnioną, można by było pokryć klikalnymi linkami. Bo jeszcze – jakby tego było mało – dziś ma premierę perkusyjna płyta, której promować mi nie wypada, bo napisałem tekst na okładkę: 

Prawdę mówiąc, to gdybym wiedział, że wyjdzie to tak fajnie, nie zgodziłbym się na napisanie tego tekstu na okładkę, żeby tylko móc z czystym sumieniem wychwalać wszędzie indziej. Cały ten podobno pięknie wydany winyl znajdziecie w dobrych sklepach i pod tym adresem.

Ale wróćmy do Lemiszewskiego. Bo nie uciekłem od niego także wczoraj, prezentując go podczas setu w klubie Wir na barce nad Wisłą. Trochę bujało, igły skakały, ale mam nadzieję, że dało się tego słuchać. W każdym razie zespół Algorhythm, który supportowałem, wypadł znakomicie – zwarty, zgrany, potrafił się idealnie dostosować do warunków dźwiękowych miejsca, wcale nie oczywistych. Nie uniknąłem prezentacji Toruń Vibes (czyli Toruńskich wibracji) także we wczorajszej audycji w radiowej Dwójce. Mój drugi ulubiony fragment płyty zatytułowanej po prostu Jakub Lemiszewski – 2019 to Yyvyvyvyy, kojarzący się skądinąd z nagraniami z Ugandy, a przynajmniej z afrykańskimi inspiracjami w rodzaju Nyege Nyege. Poznański producent doszedł po raz drugi do poziomu albumu Bubblegum New Age, który na Polifonii był jedną z płyt roku. Rzecz w tym, że doszedł na te wyżyny zupełnie inną ścieżką. Mniej tu owego New Age na wyciągu z postinternetowej rzeczywistości, więcej różnych współczesnych nurtów tanecznych eksploatujących tempa raczej z tych zaawansowanych. Sama produkcja na najlepszym jak dotąd u Lemiszewskiego poziomie. A ten obrazek okładkowy wygląda z kolei jak senna reminiscencja z gry Journey. Albo ja już skłonny jestem dopisywać do abstrakcyjnej muzyki Lemiszewskiego więcej odniesień, niż tak naprawdę w niej jest. Cóż, staram się tylko jak mogę zrekompensować fakt opóźnienia, z jakim pojawia się ta piątkowa notka.

Poniższa lista premier sugeruje, że opóźnienia mogą się powiększać.

JAKUB LEMISZEWSKI Jakub Lemiszewski – 2019
, Pointless Geometry 2019, 8/10

PREMIERY PŁYTOWE TYGODNIA

25.05 VA Outro Tempo II: Electronic and Contemporary Music From Brazil, 1984-1996, Music From Memory
26.05 Dubmood Votedisk // Scene Is Dead, Data Airlines
27.05 Yurodivi Obrazy polskiej wsi, Plexus of Inifinity
28.05 Gianni Marchetti Il Magnifico Tony Carrera, Transversales reed.
28.05 Meeting By Chance Mirror, Meeting By Chance EP
28.05 Sisso Mateso, Nyege Nyege LP, LP+MC, DL
29.05 Carrageenan Invisible Design, Czaszka (rec.) MC, DL
29.05 Jakub Lemiszewski Jakub Lemiszewski – 2019, Pointless Geometry MC, DL
29.05 Kate Carr Contact, Flaming Pines
29.05 King Gizzard and the Lizard Wizard Self-Immolate
29.05 Mark Lyken Boneshaker, Czaszka (rec.) MC, DL
29.05 Moon RA Promenade Magnétique, Czaszka (rec.) MC, DL
29.05 Sufjan Stevens Love Yourself / With My Whole Heart, Asthmatic Kitty EP
29.05 Why? I: I May Come Out a Broken Yolk, I May Come Out on Saddle EP
30.05 Anders Rhedin Kyoto Window, Captured Tracks
30.05 Burnt Friedman Musical Traditions in Central Europe – Explorer Series, Vol. 4, Nonplace
30.05 Chelique Sarabia Revolución Electrónica En Música Venezolana, Guerssen
30.05 Kira Kira Una, Letra
30.05 Lussuria Three Knocks, Hospital Productions EP
30.05 Moon Wiring Club Ghastly Garden Centres, Gecophonic
30.05 Saint Petersburg Spin Disco Club Live Sessions Vol​.​2 Emotional Response EP
30.05 Teodross Avery After The Rain: A Night For Coltrane, Tompkins Square arch.
30.05 VA Elsewhere LVI, Emotional Response
Alice Cohen & The Channel 14 Weather Team Artificial Fairytales, NNA Tapes
Arlo Day Bad Timing EP, Domino EP
Crewdson & Cevanne Brace, Accidental
Crown Epicene, Ropeadope
Damon Locks – Black Monument Ensemble Where Future Unfolds, International Anthem
Darkthrone Old Star, Peaceville
Death Angel Humanicide, Nuclear Blast
Denzel Curry Zuu, Loma Vista
Dome Dome 2, Editions Mego reed.
Elephant 9 & Reine Fiske Psychedelic Backfire II, Rune Grammofon
Eluvium Pianoworks, Temporary Residence
Fujiya & Miyagi Flashback
Gnoomes Mu!, Rocket
Ionnalee Remember the Future, To Whom It May Concern
Jared Pauley On Capitol Street, Ropeadope
John Appleton Electracoustic Music, Akuphone
Josiah Steinbrick Meeting of Waters, Hands In The Dark reed. 2017
Juan Wauters Introducing Juan Pablo, Captured Tracks
Kevin Richard Martin Sirens, Room40
Khaki Blazer Optikk Hausu, Mountain
Kishi Bashi Omoiyari, Joyful Noise
Legendarny Afrojax Anarcho Porno Gran Turismo, Wytwórnia Krajowa
Matt Soclum Sanctuary, Sunnyside
Miley Cyrus She Is Coming, Columbia EP
Petrels The Dusk Room, Denovali
Pip Blom Boat, Heavenly
Resina Traces – Remixes, 130701 EP
Richard Hawley Further, BMG
Sarah Davachi Pale Bloom, W.25th
Sinkane Dépaysé, City Slang
Skepta Ignorance Is Bliss, Boy Better Know
Tangerine Dream The Official Bootleg Series Volume Three – The Ford Auditorium, Detroit March 1977 & the Regent Theatre, Sydney February 1982, Reactive arch.
The Warlocks Mean Machine Music, Cleopatra
VA Portrety, U Know Me Records
Vader Thy Messenger, Mystic

Powyższe płyty ukazały się 31 maja – z wyjątkami, które oznaczyłem inną datą.