Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego

12.02.2019
wtorek

Nieznana artystka podobna do mało znanej artystki

12 lutego 2019, wtorek,

Pamiętacie, Drodzy Czytelnicy, tę stosunkowo mało znaną w Polsce zdobywczynię Grammy z wczorajszego wpisu?* No więc proszę sobie wyobrazić, że i Brandi Carlile ma już naśladowczynie, a przynajmniej młodsze koleżanki. Na jedną z nich wpadłem wczoraj w sieci (Soundcloud zaproponował po materiale holenderskiej Dakoty) zupełnie przypadkowo – to nowojorska wokalistka Kimberly Townsend. A ponieważ (1) bardzo lubię pisać o wykonawcach nieopisywanych w Polsce (tu prawie się udało – po szeroko zakrojonych poszukiwaniach starszą piosenkę KT znalazłem tylko na playliście Zapętlonych), no i (2) miałem wczoraj awarię polegającą na udzielaniu swojemu dziecku korepetycji z przeliczania prędkości pojazdów, dystansów i czasów w matematyce, dziś pozwolę sobie na bardzo leniwy gest – wrzucam epkę Kimberly Townsend.

Nie twierdzę nawet, że to coś wybitnego. Epka – złożona z utworów publikowanych cyfrowo od zeszłego roku – zawiera pakiet dobrze napisanych utworów spopowiałego folku, od którego nie chce się uciekać, jak – nie przymierzając – od produkcji Mumford & Sons. Jest wysoce prawdopodobne, że takich postaci w Nowym Jorku znajdziemy sto w każdej dzielnicy. Nie jest też Townsend wybitną wokalistką, o czym świadczą te nie najwyższej próby wyciągane finałowe partie w zgrabnym skądinąd Backwards So. Teledyski ma amatorskie, z liczbą odsłon z tych niższych, a wycinki prasowe pochodzą z tytułów, których nie znam. Ale How I Got There to znakomity, bezpretensjonalny kawałek z pogranicza folkowo-rockowego. Całość na mocną szóstkę, ten jeden tytuł na bardzo mocną siódemkę. Ale przecież nie samymi ósemkami człowiek żyje. Zresztą wystarczy cyfr, bo po zestawie zadań chwilowo mam ich trochę dosyć i odpoczywam przy zwrotce They’re all old, tired / I don’t feel them anymore / Plus I’m waiting on the evidence / To settle up the score.

KIMBERLY TOWNSEND The History and the Heart of It, Homegrown Love 2019, 6-7/10

* Do tak śmiałej tezy skłania mnie fakt, że nawet duży globalny dystrybutor nagrań Brandi Carlile sprzedaje w Polsce tylko płytę z jej nagraniami w wykonaniu innych artystów.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 1

Dodaj komentarz »
  1. POLAR MUSIC PRIZE 2019, szwedzki „muzyczny Nobel”
    _____________________

    Ogloszona dzisiaj, 13.02,liste laureatow prestizowej nagrody miedzynarodowej Polar Music Prize 2019.

    GRANDMASTER FLASH, pionier hiphopu, czyli Joseph Saddler jak brzmi jego prawdziwe nazwisko
    ANNE-SOPHIE MUTTER w kategorii muzyki klasycznej, skrzypaczka niemiecka.
    PLAYING FOR CHANGE – fundacja wspierajaca dostep dzieci do edukacji muzycznej

    Grandmaster Flash, rodem z Barbados,wyrosl w South Bronx NY w motywacji jury:
    „Grandmaster Flash to naukoweic i wirtuoz, ktory pokazal ze gramofon i stol mikserski moga byc instrumentami muzycznymi. Jego przygody z talerzami gramofonu „the adventures of the wheels of steel” wplynely na rozwoj muzyki popularnej. Ta forma muzyczna i kultura hiphopu, ktora w polowie lat 70. wspoltworzyl w ruderach South Bronxu, po 40 latach wyrosla do jeden z najwiekszych stylow muzycznych w USA i na swiecie.”
    Znany jest z calkiem nowego sposobu tworzenia muzyki i jego najbardziej znana kompozycja jest „The Message”, ktora tworzyl razem z grupa Furious Five w 1982 roku. Wedlug pisma Rolling Stone jest to jedna z najbardziej znanych kompozycji
    hiphopu wszechczasow.

    Grandmaster Flash & The Furious Five – The Message (Official Video)
    https://www.youtube.com/watch?v=PobrSpMwKk4

css.php