Zabrać Malkmusowi laptopa? [premiery tygodnia]
Alameda 5! The Cinematic Orchestra! The Comet Is Coming! Matmos! Algorhythm! Lakker! Kucz/Bilińska! Ben LaMar Gay! Stephen Malkmus! Premiery! Sensacje! Skandale! Zwycięstwa! Porażki! Porażki! Porażki! Porażki! Coś mi się zacięło, a żartować sobie przy dzisiejszych wydarzeniach dnia to lekko jednak ryzykowne. Więc zacznę od początku. Najpierw próba odpowiedzi na palące pytanie: Co sprawia coraz łatwiejszy dostęp do elektronicznych narzędzi produkcji muzycznej?
Coraz łatwiejszy dostęp do elektronicznych narzędzi produkcji muzycznej sprawia, że coraz częściej trafiają one w ręce ludzi, którzy nie bardzo wiedzą, co z nimi zrobić. Dlatego prawdopodobnie na nowej płycie w połowie repertuaru Stephen Malkmus ujawnia swoje najgorsze strony, a w drugiej połowie, kiedy udaje mu się wyrwać ponad wykorzystywanie elektronicznych urządzeń do pisania piosenek za ich pomocą (Myślenie w stylu komputera Apple – nazywa to sam autor) – nie ujawnia z kolei w pełni tych najlepszych.
Owszem, są tu momenty – choćby zwięzły, konkretny Come Get Me niemający nic wspólnego z tym domowo-elektronicznym nurtem. Ale w mniejszości. Z drugiej strony, cała ta zadyma wokół Malkmusa, który nagrywa płytę elektroniczną też jest trochę na wyrost. Bo wygląda mi to na zaczątek płyty elektronicznej, z której artysta szybko się wycofał. I dość zabawna, bo rzucanie hasła Niesamowite. Malkmus nagrał płytę elektroniczną w roku 2019 ignoruje liczbę rockowych artystów, którzy nagrywają swoje płyty elektroniczne. Miał taką Neil Young, miał Paul McCartney, miało wielu innych. Nie jest też specjalnym odkryciem, że tego typu albumy raczej źle wychodzą. Spójrzcie na własną półkę i sprawdźcie, czy aby na pewno stoją na niej płyty Trans czy Paul McCartney II. A te i tak – choć słabe na tle innych albumów swoich autorów – wydają mi się bardziej wartościowymi, spójnymi i ciekawszymi wypowiedziami artystycznymi niż Groove Denied. Wracam więc do słuchania udanego Malkmusa z The Jicks z ubiegłego roku i zapraszam do przejrzenia listy premier.
STEPHEN MALKMUS Groove Denied, Matador 2019, 5/10
PREMIERY PŁYTOWE TYGODNIA
11.03 Internazionale Avatar In Life, Posh Isolation
11.03 Novo Line To Qatsi and Die In LA, Ecstatic
12.03 Martin Cayla & Friends Folk Music of Auvergne in Paris, ca. 1927-35, Canary
12.03 Sosky Delicious Depression, Polena DL
13.03 Bill Laswell EXCAVATION Unauthorized Cut-Up Vol 1
13.03 Bill Laswell EXCAVATION Unauthorized Cut-Up Vol 2
13.03 Genetics & Windsurfing Last modified Sunday, February 3, 2019, 11:39 AM, Pionierska 3.5″ floppy disk
14.03 Arkadiusz Entropia Ostatni żyjący potomek starożytnej rasy Ludzi Drzew, których krew pachniała jak farba, Trzy Szóstki
14.03 Silberman Quartet Asanisimasa, Audio Cave CD, DL (LP wkrótce)
14.03 The Caretaker Everywhere at the End of Time – Stage 6, HAFTW
Aidan Baker | N Doppellive, Midira
Alameda 5 Eurodrome, Instant Classic
Algorhythm Termomix, Alpaka
Banha da Cobra Mãe d’Água, Discrepant MC, DL
Ben LaMar Gay Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST), International Anthem
Benjamin Francis Leftwich Gratitude, Dirty Hit
Benoît Pioulard & Sean Curtis Patrick Avocationals, Beacon
Blue Raincoat Small Town Addiction, Antena Krzyku reed. LP
Boneshaker Fake Music, Mars Williams
Chai Punk, Burger
Chupame El Dedo No te Metas con Satan, Discrepant (Eblis Alvarez)
Coma Sen o 7 szklankach, Mystic
Daniel Thorne Lines of Sight, Erased Tapes
Deafkids Metaprogramação, Neurot CD, LP, DL
Dexter Story Bahir, Soundway
Dis Fig Purge, PTP
Finn Andrews One Piece At A Time, Nettwerk
FOQL Dumpster diving know-how, CGI LP
Hans Castrup Heterogeneous Cell Information, Karlrecords
Karen O & Danger Mouse Lux prima, BMG
Keren Ann Bleue
Kucz/Bilińska Kucz/Bilińska, MTJ
Labrecque/Bakrat Terminal Desert, Karlrecords
Lakker Época, R&S
Lauren Jenkins No Saint
Mako Sica Manifest Being, Feeding Tube
Matmos Plastic Anniversary, Thrill Jockey
Non Violent Communication Obserwacje, Audio Cave CD, DL
Oozing Wound High Anxiety, Thrill Jockey
Papillon Circueil Flottant, Discrepant
Peder Mannerfelt Life Without Friction, Seilscheibenpfeiler EP
RGG Memento (Polish Jazz vol. 81), Polskie Nagrania CD
Rian Treanor ATAXIA, Planet Mu
Stephen Malkmus Groove Denied, Matador
The Brian Jonestown Massacre The Brian Jonestown Massacre, A
The Cinematic Orchestra To Believe, Ninja Tune CD, 2LP
The Comet Is Coming Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery, Impulse!
Todd Snider Cash Cabin Sessions, Vol. 3, Aimless
Tom Russell October In The Railroad Earth, Proper
Vienio Twarzova, Agora
Vijay Iyer & Craig Taborn The Transitory Poems, ECM
Zbigniew Preisner / Dominik Wania Twilight, Universal
Powyższe tytuły ukazały się 15 marca, chyba że dodałem przed nazwą zespołu/nazwiskiem wykonawcy jakieś dodatkowe cyferki.
Komentarze
The Black Keys
z nowym SP „Lo/Hi” po pieciu latach od albumu „Turn Blue”
kompozycja Dana Auerbach i Patricka Carreya
nagrane w Nashville Easy Eye Studio
https://www.youtube.com/watch?v=JILfwu5AWIQ
17.03
Dzien sw.Patryka (Lá Fhéile Pädraig)
Swieto narodowe Irlandii
https://www.youtube.com/watch?v=qC14pZQ2nyA
Van Morrison, Irish Rover
Lakker – Epoca warto
Foals – Everything Not Saved Will Be Lost ( Part 1) – warto
the Comet Is Coming – Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery – zdecydowanie warto! w tym roku to dla mnie chyba pierwsza tak mocna propozycja
Pełna zgoda co do The Comet Is Coming. Lakker też ciekawe, chociaż „Tundra” była lepsza.
A może by tak zabrać laptopa Panu Chacińskiemu za sugerowanie zabierania laptopów artystom, którzy ewoluują zamiast stać w miejscu? 🙂
@massimiliano –> Można zabierać. Mam desktopa. 😉
A to sory. 😉