Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego Polifonia - Płyty Bartka Chacińskiego

8.05.2021
sobota

Taśma tygodnia #11

8 maja 2021, sobota,

Dwugodzinna playlista utworów z najnowszych albumów i singli. Streamingi nie nadążały tym razem za tym, co jest dostępne na Bandcampie (przykładem choćby Marissa Nadler z coverami, w tym nieco jednak zaskakującym Nothing Else Matters), bo artyści chcieli odrabiać zaległości w ramach specjalnej akcji tego serwisu, a nie oferować swoje usługi w streamingowym pakiecie (o problemie pisze właśnie New York Times, wcześniej pisaliśmy o tym w POLITYCE). Dlatego w dalszej części listy mocno się od siebie różnią. Niemniej jednak jest z czego wybierać – i tu, i tu. Miłego słuchania.  

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 5

Dodaj komentarz »
  1. na aktualnej tygodniowej liscie albumow dziennika szw. „Dagens Nyheter” (8 maja)
    radykalne zmiany:
    1. Teenage Funclub, „Endless arcade” (PeMa) jedenasty album jak zwiastun oczekiwanej wiosny – gitarowy pop, wokalne harmonie.
    2. Floating Points, Pharoa Sanders, London Symphony Orchestra, „Promises” (1)
    3. Ant Wan, „Leylas World” (Ant Wan)
    4. For Those I Love, „For Those I Love” (September Recording) – n o w o s c
    dynamiczna elektronika, debiut z Dublina – producenta i kompozytora Davida Balfe alias
    For Those I Love
    5. Sara Klang, „Virgo” (Pengar Records/Bengans) – muzyka do sluchania w aucie,
    synth+gitara

    girl in red, „If I Could Make It Go Quiet” – nie goscila dlugo na liscie, raczej opusci „10”
    obecnie na poz. nr 7.
    Z kolei wspomniani przez pana Gospodarza Marianne Faithull & Warren Ellis, „She Walks
    In Beauty” na poz. 9. „Ode do slowika”Johna Keatsa wole raczej w recytacji Benedicta
    Cumberbatcha.

    PS na koniec reggae w wykonaniu weteranow, czyli Capleton, Dj Khaled, Bounty Killer i
    Buju Banton w : „Where You Come From” z KHALED KHALED Album
    https://www.youtube.com/watch?v=t1fqh_gmcDU
    (C) 2021 We The Best / Epic Records, a division of Sony Music Entertainment

  2. Nie wiem co mają w sobie ci „dunkowcy”?
    W większości to postpunkowe, indierockowe granie w ostatnich sezonach mnie mierzi i nudzi, a oni chyba mają talent.
    Iceage – Seek Shelter – zdecydowanie warto. Bałem się, że nie doskoczą do Beyondless.
    Jeszcze nie wiem, czy lepiej. Na pewno nie gorzej.

  3. Ależ niedziela. Warp rules, potrafią trafić coś po za syntezatorami I muszę trochę odwołać zdanie na temat postpunka;)
    Squid – Bright Green Field. Zdecydowanie warto.

  4. @cfreepo

    podzielam bezsprzecznie Twoja ocene SQUID, „Bright Green Field” (Warp Records)!
    Fantastyczne przezycie estetyczne, ktore jak ktos ocenil, kiedy pierwszy raz uslyszal Pink Floyd. Cos jest w tym. A takze jakis nowy genre muzyczny, niczym malarz ktory na skutek zmieszania barw otrzymal nowa. Moze to kamien milowy w muzyce? Na dodatek to d e b i u t plytowy.

    Squid – Global Groove (Official Audio)
    https://www.youtube.com/watch?v=eKvOTRQ15zo

  5. Squid… Niewątpliwie niepospolicie interesujący debiut. Lubię takie plastyczne podejście do muzyki, gdy słuchasz czegoś i od razu z czymś się to kojarzy, od razu powstają obrazy w głowie (Kopfkino). Z muzyką Squid kojarzy mi się takie… dzikie, nieokielzane zwierzę, które niespokojnie i podniecone biega z klatki do klatki,od ściany do ściany, wijac się i mrucząc, szukając uporczywie i gorączkowo wyjścia z tej pułapki i w końcu (na końcu utworów) je znajduje.Na koniec, coś z polskiej sceny indie
    https://youtu.be/UbtKux8mrC0
    https://youtu.be/CX89z2NbhAk

css.php